Loading... (0%)

Miilid ja kalaroots, autode orienteerumise legend pani osalejad proovile

16 August 2015

Autode orienteerumine on saanud Lihula suve lahutamatuks osaks. Sel hooajal toimusid sõidud lausa kahel korral, esimene jaanipäeva paiku ning teine nüüd, Lihula kultuuri- ja spordipäevade raames.

Uurisime võistluse korraldajalt Jüri Hinsbergilt, kuidas viimane orienteerumine läks ning mis rajal toimus.

Jüri, järjekordne sõit on läbi, kuidas sel korral läks?

Korraldaja Jüri Hinsberg

Sõit sujus kokkuvõttes hästi. Kõik jõudsid kas siis väiksema või suurema vaevaga finišisse.  Tagasiside võistlejatelt, kellest enamik olid meie vallast, kuid mõned ka kaugemalt, on olnud ainult positiivne.

Osalejad olid vaeva näinud, et teiste seast välja paista, tulnud oli vähe erilisemaid autosid kui ka Vigri kostüümides neiud.

Sel korral oli raja legend pisut keerulisem kui tavaliselt?

Legendi algusesse oli tehtud ka vimka, millele stardis tähelepanu juhiti, kuid mida paljud suures võistlusärevuses tähele ei pannud ning said seepärast algul palju vaeva näha. Nimelt olid vahemaad esimeses lõigus miilides, mitte kilomeetrites.
Teises lõigus oli sõitjatele uus legendivorm, mida kutsutakse kalarootsuks. Selle kohta jagati ka juhend eelnevalt. Paljudele tekitas see segadust, kuid lõpuks said osalejad ka selle enam vähem selgeks.

Räägi natukene lisaülesannetest, mis orienteerujatel täita tuli

Sõit oli üles ehitatud kahel lõigul, kus legendi järgi sõites tuli kontrollpunktides leida lahendus ristsõna küsimustele. Seejuures tuleb sõita etteantud ajas ehk enda minutis. Lisaks on rajal salajane kontrollpunkt, kus kontrollitakse, kas sõidetakse täpselt enda ajas. Rajal oli ka kolm lisaülesannet: vigursõit autoga, vigursõit rattaga koos aja peale arvude liitmisega ja discgolf.

Kuidas lõpptulemuste arvutamine käib?

Tulemused arvestatakse nii, et ristsõna lahendamise eest saab algpunktid, millest lahutatakse maha karistuspunktid, mis tulevad siis lisakatsetelt ja ajakontrollipunkti valel ajal jõudmise eest. Aja karistuspunktid siis vastavalt üks minut varem 10 punkti ja üks minut hiljem üks karistuspunkt.
Seesugune süsteem välistab kihutamise, sest nagu näete, siis üks minut varem jõudmine toob kaasa kümme korda rohkem karistuspunkte kui minuti võrra hilinemine.

Kõige suuremad miinuspunktid tulid salajasest kontrollpunktist, kus pea pooltel õnnestus varem jõuda ning sealt ka karistused, mis maksid osadele poodiumikoha või siis parema koha poodiumil. Samuti jõudsid enamik autod ajakontrollpunktidesse hiljem. See oli  tõenäoliselt seotud miilide arvutamise ja kalarootsu lugemisega.

 

Tulemused

Esimene koht: võistkond Differ, juht Siim Pärnpuu
Teine koht:  võistkond võistkond Uba, juht Silvar Lobjakas
Kolmas koht: võistkond Pannkoogid, juht Jaanis Pajumets

Lisakatsete esimene võistkond Differ, juht Siim Pärnpuu.
Teine Vilukas, juht Veiko Vilu.
Kolmandat ja neljandat kohta jagasid võistkond Uba (Silvar Lobjakas) ja Baf (Maidu Leever)

Kõik tulemused on üleval SIIN

Korraldajad tänavad kõiki võistlejaid ja abilisi toreda ürituse eest!

Järgmine sõit on tõenäoliselt järgmise aasta juunis, kuid kui tuleb talve ja jagub mahti, on oodata ka ühte talvist orienteerumist.
Kõik ettepanekud ja soovitused järgmisteks kordadeks on oodatud e-mailile jyri.hinsberg@audi.ee või 56656338, Jüri Hinsberg.

Fotod: Avo Kiisk

Eelmise, jaanipäeva paiku peetud, sõidu FOTOGALERII.

 

Admin - post author

No other information about this author.