Loading... (0%)

10. klassi õpilased said täieõiguslikeks gümnasistideks

13 september 2017

Nagu teada, langeb igal aastal 12. klassile au 10. klassi õpilased gümnasistideks ristida. Sellel aastal toimus see kohe kooli alguses – 11.-13. septembrini.

Esmaspäeva hommik algas garderoobis õpilaste värskenduse ja professionaalse meikimisega. Teisisõnu võtsime kodust kaasa naljakaid riideid ning lasime oma tibutüdrukutel ja kukepoistel need selga panna. Riideid oli hommikumantlitest miniseelikuteni. Edasi järgnes värvidega nägudega “sodimine”: kellel olid kulmud roosad, kelle põski kaunistasid südamed, kiiresse hommikusse mahutati ära ka kiire maniküür koos kena punase küünelakiga. Kuningad, nagu me oleme, ei ole ju meil ometi kohane ise oma koolikotte kanda. Selle ülesande said endale meie tibud. Nad saatsid meid igasse tundi ning tunni lõpus astusid  klassi, võitsid meie kotid ja saatsid meid järgmisesse tundi.

Esimese vahetunni ajal viisime läbi hommikuvõimlemise, et ülejäänud päevaks piisavalt ärkvel olla. Järgmisel vabal hetkel sidusime oma tibudel silmad kinni ning lasime neil pikkuse järjekorda võtta, aga rääkida nad ei tohtinud. Protsess tuli läbida kompides, kuid edukalt seda sooritada ei suudetud. Kolmanda vahetunni ajal mängisime nendega seltskonnamänge, mille alla kuulus ka kurikuulus mäng, kus muusika seiskudes, pidid kõik endale istekoha leidma, kuid toole oli alati üks vähem kui neid.

Lõpuks oli aeg lõunasöögiks. Abituriendid  istusid oma lauda, tibud tõstsid oma “jumalatele” söögi ette  ning alles siis võisid minna ise lõunastama. Menüüs olid makaronid hakklihaga, mida tuli 10ndikel süüa pulkadega.

Esimese päeva viimased tegevused toimusid õues. Alustuseks mängiti sooületus mängu ning seda kahe meeskonnaga. Läbitav maa oli umbes 45 meetrit ning esimese koha aeg oli ligi 8 minutit. Kuna mängu käigus ei peetud reeglitest kinni, saatsime nad karistusringile. Juhtus aga nii, et ainult üks tibu kogu kambast läbis vahemaa joostes, ka see oli reeglite eiramine. Jooksult tagasi jõudes  moodustati kooli ette ring, tehti kükke ning muidugi tantsiti ka kohustuslikku tibutantsu. Päeva lõpetas ühishüüe.

Ristimise teise päeva alustuseks andsime oma tibudele ülesandeks mööda kooli hanereas joosta ning abituriente ülistavaid laused hüüda. Nagu arvata, olid kõigil veel hääled lahti kiremata. Järgmisel vahetunnil oli ülesandeks koridoris üksteise kõrvale pikali visata, äärmistele  pandi kõhu peale mündid, mille nad pidid rea keskele saama, raha üksteisele edasi andes, kuid käsi kasutada ei tohtinud. Prooviti erinevaid variante, kuid lõpuks tabati ära, et ainuke, mis aitab, on koostöö. Nii siis hakatigi külg-külje vastus, suheldes ning üksteist aidates münte liigutama. Kui uuesti tunnist tuldud, suundusime aulasse, kus viisime läbi veel seltskonnamänge, kuid seekord olid 10ndikel silmad kinni seotud.

Tollel päeval oli lõunasöögiks supp, mida söödi kahvli ja kõrrega. Magustoiduks lasime neil valida, kas võtavad klaasi vett või piima, mis tuli ära juua maitset muutva kõrrega. Kui toit oli söödud, pöörduti ühishüüdega kokkade poole ja tänati söögi eest.

Peagi oli käes aeg, kus järjekordselt seoti kukepoistel ja tibutüdrukutel silmad kinni ning juhatati nad autodega ettevalmistatud maastikumänguni. Autojuhtidel aga lasime ringi sõita, et autos olevad 10ndikud üldse aru ei saaks, kuhu neid viiakse. Takistusrajal oli 11 ülesandepunkti.  Esimeses punktis lasime neil pimesi roomata, nende jaoks teadmata suunas. Samuti läbiti mänguväljaku turnimismaja pimesi. Kui liumäest alla saadi, võisid nad avada silmad. Koheselt anti kätte pesapallikurikas, mille abil keerutati 10 korda ümber iseenda ning seejärel joosti järgmise punktini, milleks oli 3D ämblikuvõrk. Puude ümber olime sidunud lõnga, millest tuli läbi pääseda ilma käsi kasutamata. Edasistes punktides saadi ketšupi ja jahu abiga näole kanda meiki, kontrolliti nende teadmisi 12nda klassi õpilaste ettelugemisega, roniti üle müüridest ning käidi ka koobastes, kus saadi ehmatuse osaliseks, kui üks abiturientidest peidupaigast välja hüppas ning neid natuke kollitas. Rada lõppes ühe pika ja märja liuga künka otsast alla. Sellega oli eelviimane ristimise päeva lõppenud.

Viimane päev oli plaanitud rahulikum. Eelmise päeva lõpus sai ainult tibudele ülesanne, kirjutada abiturientidele kogu klassiga laul. Loo esitlemine toimus kolmanda vahetunni ajal. Peale lõunasööki kogunesid 12. klass ja 10. klass kokkulepitud kohta ning toimus pidulik vande andmine ja kukepasside jagamine. Sellega saigi läbi 12nda klassi “jumala staatus” ning kukepoisid ja tibutüdrukud said abiturientide poolt meie kukegümnaasiumisse vastu võetud.

Katrin:Mulle meeldis, et sellist piiridest välja minekut polnud, kõike võeti mõistusega. Võin kindlalt öelda, et minu jaoks olid need kolm päeva vahvad ning tegevused olid läbi mõeldud, oma lemmikuks pean maastikumängu. Isegi oma “suure valitseja” poputamine polnud nii tüütu, kui alguses arvata võis. Samuti sai ämber koolikotina nii kalliks, et homme on harjumatu tavapärasesse rutiini tagasi minna ja see hommikul koju jätta. Üldjoontes olen mina rahul, aitäh 12ndikud!

Hanna:Retsimine oli minu jaoks väga lahe ja vastas ootustele. Salaja lootsingi, et tehakse midagi traditsioonilist, roomamine, ronimine, ülesanded jms. Lootsin, et saamegi päriselt tunda miskit, millel rets alati põhinenud on. Kõige lahedam oligi takistusrada, mille lõppedes olid meie näod kaetud ketšupi ja jahuga, peas oli fooliummüts, püksid olid märjad, õlised, seebised ja porised ning juustes ilutses muna. See võib kõlada halvasti, kuid tegelikult oli kõik mega! 12. KLASS ON PARIM!

Roland:õudne

Keitlin: “See oli väga fantastiline, võimas, imepärane, taevalik, hämmastav ja õudne see kohe KINDLASTI ei olnud.

Õnnela Lilleoja
abiturient
Fotod: Helerin Leemets, Eliise Lepp

Erik Mikkus - post author

No other information about this author.