Loading... (0%)

Uuena Lihula Gümnaasiumis: Kristjan Kosk

21 september 2017

2017/2018 õppeaastast õpetab Lihula Gümnaasiumis geograafiat noor ja energiline Kristjan Kosk. Saame temaga lähemalt tuttavaks.

Millega tegelesite enne Lihulasse õpetajaks tulemist?

Ma töötasin ajakirjanikuna poolteist aastat ja ujumistreenerina olen ma töötanud viimased viis aastat. Enne seda käisin Tallinna Ülikoolis.

Miks valisite õpetamiseks just Lihula Gümnaasiumi?

Miks mitte? Ta jääb kodule lähedale, 50 kilomeetrit autoga ei ole hullu. Elan ju Haapsalus ja 50 kilomeetrit, see on alla poole tunni.

Mis on kõige paeluvam asi õpetaja ameti puhul? Kas selleks on rõõmsad õpilased või tunne olla klassi ees ning rääkida asjast, mida valdate?

Ma arvan, et kõige huvitavam on anda edasi neid teadmisi, mida ma olen enda koolitee jooksul õppinud ja omandanud. Ja kui keegi neist mingit kasu kunagi tulevikus saab, siis on see puhas rõõm.

Mis on Teie eesmärk õpetajana?

Õpetada nii, et lastel oleks tore ja mul oleks tore. Et nad naudiksid seda õppeprotsessi.

Milline on see kõige toredam mälestus oma õpetajatest?

Kuna ma olen geograafiaõpetaja, siis eks ma ikka meenutan enda geograafiaõpetajaid, kuidas nemad oma ainet andsid ja kuidas seda õpetasid. Äkki on mul midagi sealt eeskujuks võtta.

Mis on kõige tähtsam asi, mida õpilased Teile võiksid õpetada?

Ma ei tea, kas ma olen väga õppimisvõimeline.

Kuidas muudate tunni õpilastele meeldejäävaks, eriliseks ja meeldivaks?

Seda peaks ikka õpilastelt küsima, kas neile mu tunnid üldse meeldivad, kas need on huvitavad ja erilised. Aga eks ma ikka üritan tunnid ette valmistada, teha grupitöid, iseseisvat tööd ja ettekandeid. Et oleks natuke nuputamist ning et ei oleks tühi passimine ja lihtsalt õpikust mahakirjutamine. Et oleks ikkagi arutelu ja igaüks saaks enda peaga mõelda.

Kas Teie õpetamise juures on ka miski, mille olete enda kooliajast kaasa võtnud ja üritate seda kasutada tänapäeva laste õpetamise juures?

Kindlasti on. Näiteks tundide lõpus – mitte iga tunni lõpus, aga vahest ikka – teeme tunnikaid. Kui mina käisin koolis, tehti ka neid. Osad küll kartsid neid, mõnele teisele oli see jälle hea võimalus saada head hinnet. Kuidas kellelegi. Eks praegu ka õpilased valivad. Tegelikult need tunnikad, mida nad teevad, on ülilihtsad. Üks-kaks küsimust, hea võimalus saada hea hinne.

Mida leiab Teid tegemas vabal ajal, mil Te parasjagu ei ole koolis ja olete astunud õpetaja rollist välja?

Vabal ajal mulle meeldib tegeleda oma hobidega. Mulle meeldib väga sporti teha ja mulle meeldib ka fotograafia. Lisaks meeldib mulle majandus.

Mis on kõige tähtsam asi, mida Te omalt poolt soovite õpilastele edasiseks eluks anda?

Ma soovin neile anda seda mõtet või arusaamist: Kui teil on mingi soov, kui te tahate midagi saavutada, siis selle nimel on vaja teha tööd. Selle poole on vaja püüelda. Kui te teete selle töö ära, püüdlete ja te ei saavuta seda, siis pole hullu. Aga kui te seda tööd ei tee, siis te lõpuks kahetsete, sest siis te ei jõuagi eesmärgini.

Birgit Mikkus
Meie Inimesed toimetaja
Foto: Eliise Lepp

Erik Mikkus - post author

No other information about this author.