Loading... (0%)

Uuena Lihula Gümnaasiumis: Riina Serglov

28 september 2017

Sellest õppeaastast alates õpetab Lihula Gümnaasiumis keemiat Riina Serglov, kellega saame täna lähemalt tuttavaks.

Millega tegelesite enne Lihulasse õpetajaks tulemist?

Olin ja olen siiani Märjamaa Gümnaasiumis keemia- ja loodusõpetuse õpetaja.

Miks valisite õpetamiseks just Lihula Gümnaasiumi?

Võib isegi öelda, et Lihula Gümnaasiumisse tulek oli väljakutse. Märjamaal jäi tundide arv väikseks ja siis lihtsalt tekkis mõte, et lähen kuhugi. Aprillikuus tuligi teade, et Lihula kool vajab endale keemiaõpetajat, vaatasin ja mõtlesin tükk aega, tulin ka kohale oma silmaga kaema. Mõtlesin, et miks ka mitte ja nüüd arvan, et seda võib pidada saatuseks. Ja tulles Lihulasse, siis on ju siin ka väga ilus ümbrus, tore kollektiiv ja õpilased on toredad. Seega polegi ühest vastust, et miks just siia.

Mis on kõige paeluvam asi õpetaja ameti puhul? Kas selleks on rõõmsad õpilased või tunne olla klassi ees ning rääkida asjast, mida valdate?

Iga päev on erinev võrreldes eelmisega. Need üllatused on seinast seina, nii erilised. Ilmselt töö noortega, mil tunned juba ise, et oled ka noor.

Mis on Teie suurim saavutus töötades õpetajana? Mille üle Te ise uhkust tunnete?

Ma arvan, et ma olen nii mõnegi lapse keemia juurde toonud, kes on läinud pärast gümnaasiumi ülikooli keemiat õppima. Lisaks noormehed, kes olümpiaadidel on käinud, on õhinas ja ütlevad : ,,Teeme, teeme!”, seda ei anna sõnadesse panna. Kogu aeg räägitakse, et keemia on raske, aga siis tulevad need helged hetked, vot need on vahvad. Võibolla siia juurde ka see, et mõned õpilased said riigieksamil pea 100 punkti, mis on õpilase ja õpetaja ühise töö vili. Lisaks tunne, kuidas vilistasteõhtul tulevad lõpetanud õpilased ja küsivad ikka: ,,Õpetaja, kas me seda katset teeme?”

Milline on see kõige toredam õpilastega seotud mälestus, mida meenutate veel aastaid?

No tegelikult, mida ma ikka vahel meenutan, on jalutuskäik metsas. Kuulsin metsas jalutades järsku püssipauku, aga tuli välja, et hoopis õpilased olid leidnud endale torusiili, kuhu oli alumiinium sisse pandud ja tegid keset metsa katset. Teiseks meenutan koolis tehtud katset, kus sai vesinike kogustega mängitud ja järsku hakkas tuletõrjealarm tööle.

Mis on kõige tähtsam asi, mida õpilased Teile Teie karjääri jooksul õpetanud on?

Eksimine on inimlik. Vigu tuleb teha, et asjad selgeks saada. Pole musta ega valget. Kõik ei pea olema alati nii lihtne, saab ka raskustest läbi minna. Pealehakkamine on pool võitu. Õpilaste kõrval olles on võimalus mul ka iseennast jälgida ja mõista, et miks ma just teen nii, mitte teistmoodi.

Kuidas muudate tunni õpilastele meeldejäävaks, eriliseks ja meeldivaks?

Oleneb olukorrast. Mingil hetkel võid rääkida ja rääkida, aga ikkagi kui teha praktiline katse, on see kõige meeldejäävam. Mõnikord on juba kasvõi üks sõna või üks lause asi, mis pinged maha võtab ja õhkkonna oluliselt meeldivamaks muudab. See on täiesti ettearvamatu, sest mul ei olegi mingeid erilisi nippe.

Kas Teie õpetamise juures on ka miski, mille olete enda kooliajast kaasa võtnud ja üritate seda kasutada tänapäeva laste õpetamise juures?

Mul kohe ei tule meeldegi. Minu kooliajal oli vähe selliseid katsete tegemisi ja praktilist tööd. Nüüd ise proovin ma just vastupidist õpilastele anda, et kuna mul endal ei olnud, siis nüüd võimaldaksin katsete maailma näidata tänapäeva noortele, sest olen seda meelt, et katsete tegemine on huvitav ja aitab asju paremini meelde jätta.

Mida leiab Teid tegemas vabal ajal, mil Te parasjagu ei ole koolis ja olete astunud õpetaja rollist välja?

Tegelen keraamikaga, käin linetantsus, samuti meeldib mulle lugeda, armastan lapselapsega tegeleda ja loomulikult tuleb tegeleda ka koduste toimetustega, neid ju kõrvale kuidagi jätta ei saa. Lisaks meeldib mulle ka reisida – täna siin, homme seal. Keskkonna vahetamine tekitab värske olemise tunde. Ja mingil hetkel ju saabki see aeg otsa, tahaks võibolla midagi veel teha, aga aega ei ole.

Mis on kõige tähtsam asi, mida Te omalt poolt soovite õpilastele edasiseks eluks anda?

Üle raskuste tähtede poole. Kõik on võimalik, kui vaid tahta!

Katrin Veek
Tikri peatoimetaja asetäitja
Päise foto: Eliise Lepp

Erik Mikkus - post author

No other information about this author.