Loading... (0%)

Lihula Gümnaasiumi aasta põhikooli aineõpetaja 2017 – Liina Vaimla

05 oktoober 2017

Tänavuse aasta õpetaja tiitli põhikooli arvestuses pälvis Liina Vaimla, kellega tehtud intervjuust saab lugeda lähemalt, mida arvab Liina tiitli saamisest ning milline on tema lemmikõppeaine. 

Mida tähendab aasta õpetaja tiitel Teie jaoks?

Tähendab seda, et mind on märgatud. Kuia aus olla, tuli see mulle väga suure üllatusena. Nii mina ja nagu ka kõik teised õpetajad, teeme oma igapäevast tööd. Me ei mõtle kunagi selle peale, et ma teen seda, teist või kolmandat asja mingi tiitli pärast. Me teeme lihtsalt oma tööd.

Aga muidugi olen ma selle tiitli üle väga uhke.

Kas tiitli saamine muudab midagi Teie õpetamises, Teie igapäevaelus?

Ma arvan, et minu õpetamises see vast väga midagi ei muuda. Mul on peaaegu kümne aastaga välja kujunenud oma “käekiri”, mida ma kaunistan ajakohaste meetoditega. Õpetamine on tegelikult selline arenev töö. Õpetad küll ühte raamatut mitmel aastal, aga samas tunned, et iga aasta on nagu uus. On ju õpilased erinevad, sellest lähtuvalt tuleb leida õpetamise meetodid jne.

Lihula Gümnaasiumis õpetate mitmeid õppeaineid: teid võib näha nii matemaatikaõpetajana kui arvutiõpetuse pedagoogina ja palju muudki. Milline neist on teile aga kõige südamelähedasem?

Südamelähedased on kõik. Kui ma peaksin oma õpetatavad ained järjestama, siis matemaatika on ehk esikohal. See on minu unistus olnud juba peale gümnaasiumit, mis tundus mul palju aastaid kättesaamatuna. Aga kui midagi väga tahta, siis selle ka saab ja nüüdseks olen täieõiguslik põhikooli matemaatikaõpetaja.

Muidugi on minu suur kirg digitehnoloogia ja nende kasutamine koolitunnis. Ja samuti on põnevad majandustunnid, sest nende tundide ettevalmistusega saab sennast kursis hoida päevakajaliste teemadega.

Ühesõnaga kõik, mida ma koolis õpetan, mulle meeldib.

Siin koolis olete töötanud nüüdseks peaaegu 10 aastat. Kas selle aja jooksul pole Teil tekkinud mõtet mõnd muud eriala proovida?

Kui aus olla, siis olen mõelnud, et suvevaheajal võiks kuskil kaupluses olla müüja. Mina sattusin kooli tööle sõna otses mõttes poe leti tagant. Enne kooli tööle tulekut olin kaupluse juhataja. Paar aastat oligi nii, et töötasin kahe koha peal, aga siis pandi kauplus kinni ja minu põhitöökohaks sai õpetamine. Päris sellist mõtet, et minna koolist töölt ära, ei ole mulle mõttessegi tulnud.

Kooli kõrval olite ise tudeng ka ülikoolis. Kui raske või kerge on olla ise nii õpilase kui ka õpetaja rollis?

Põhimõtteliselt kogu oma senise koolis töötamise aja olen ma tõesti ise ka õpilase rollis olnud. Õppisin järjest 8 aastat. Õpetajana õppides ma ehk mõistan paremini õpilasi. Üritan kodutööde andmises olla paindlik ja rääkida alati õpilastega läbi tähtajad, töö mahud jne. Ja kui me oleme sellised kokkulepped kokku leppinud, siis ootan õpilaste poolt ka lepingust kinnipidamist.

Milline on Teie arvates kõige huvitavam vanuserühm, keda õpetada?

Kõik vanuserühmad on huvitavad. Mul ongi suur võimalus õpetada eri vanuses õpilasi ja see teeb õpetamise huvitavaks ja mitmekesiseks.

Kõigil juhtub vahel vigu, läheb sõna sassi või juhtub midagi piinlikku. Milline on Teie kõige naljakam juhtumine õpetajana?

Selle asjaga on ilmselt nii, et seda oskavad ehk rohkem õpilased rääkida.  

Õpetaja Liinat küsitles Erik Mikkus.

Erik Mikkus - post author

No other information about this author.