Loading... (0%)

Karuse Mälumängu finaalis on oodatud osalema ka külalisvõistkonnad

11 mai 2017

Neljapäeval, 18. mail tähistab Karuse Mälumäng oma 40. juubelihooaja lõppu ühe veidi teistmoodi finaaliga. Nimelt on antud vooru oodatud kaasa lööma kõik uued huvilised, sealhulgas ka Lihulast.

Osalema on oodatud tiimid, mis koosnevad kuni viiest inimesest, vanus pole oluline. Külalisvõistkondade vahel toimub omaette arvestus ning parimat ootab üllatus. Finaalvooru küsimused, mis seekord koosnevad 40 aasta jooksul Karuse Mälumängus esitatutest, paneb kokku võistkond „Idu”.

Külalisvõistkondadel palutakse end eelregistreerida hiljemalt 15. maiks Facebooki ürituse all või võttes ühendust Lilia Urbiga 523 2387 või liliaurb1982@gmail.com.

40-aastane traditsioon

Karuse Mälumängu teeb eriliseks asjaolu, et seda on nüüdseks mängitud järjepidevalt 40 aastat. Võistlusi on peetud Hanila valla eri paikades: rahvamajades, baaris „Mutionu”, trahteris „Kuld Lõvi” ning “Loodna” kõrtsis. Praegu on kokkusaamiskohaks Kõmsi Rahvamaja.

Läbi aegade on mänge juhtinud erinevad inimesed: 1977-1982 koostas küsimused Vello Jänes, 1983. aastal Vatla kooli õpetaja Toivo Gull, kõige kauem, aastatel 1984-2012, oli eestvedajaks Lembit Pärnpuu. Ühel hooajal koostas küsimusi Rein Merila ja nüüd juba kolmandat hooaega järjest teevad ja esitavad neid kõik võistkonnad kordamööda. Kuna kõik mälumängurid on omanäolised, siis on ka igaks vooruks 20 omamoodi nüanssidega küsimust.

Pea igas voorus esitatakse üks Ülle Pärnpuu poolt otsitud kunstiküsimus – tegemist on Ülle abikaasa, Lembit Pärnpuu aegadest säilinud traditsiooniga. On olnud hooaegu, kus igas voorus oli vähemalt üks kirjandusküsimus Ülle või Lembit Pärnpuu poolt või üks-kaks muusikaküsimust; 80’ndatel oli viimaste autoriks Mati Lehtmets, hiljem aga Virtsu kooli õpetaja Piret Leiumaa.

Võistkondi mitmest eri vallast

Mälumängijad käivad koos septembrist aprillini iga kuu viimasel neljapäeval. Võistkondi on eri aastatel kokku tulnud Varbla, Kullamaa, Lihula ja Hanila vallast. Suurem osa mälumängureid on keskealised, kuid on ka pensionäre ja koolinoori ning lisaks mõned, kes on käinud kohal alates esimestest hooaegadest: koos uute tulijatega teeb see keskmiseks staažiks umbes 15 aastat. Osalejate seas on nii ettevõtjaid, riigiametnikke, töölisi, spetsialiste, õpetajaid, autojuhte jpt.

Erinevatel hooaegadel on võistkondi kümne ringis, mõnel aastal rohkem, mõnel jälle vähem. On meeskondi, mis on välja kasvanud eelmistel hooaegadel olnud tiimist – näiteks praegune „Suur Vend” kasvas välja võistkonnast „Väikevend”. Mõni võistkond on vahepeal pidanud väikese vaheaja ja siis jälle liitunud – nii on teinud näiteks „Käbi” ja „Timur”. Alati ei ole kõigis meeskondades 5 liiget, on ka neid, kus vastjaiad vähem. Sel hooajal võtavad omavahel mõõtu: „Aksel”, „Idu”, „Krupender”, „Massu”, „Ogalik”, „Suur Vend”, „Timur”, „Uups!” ja „Ämmatoss”.

Karuse Mälumängu hingamisele annab suure panuse Vello-Kaid Soe, kes lisaks sellele, et osaleb antud mälumängus 80’ndate algusest, hoolitseb ka info liikumise ning voorude ettevalmistuste eest.

40 hooaega annavad võimaluse kujuneda põlvest põlve edasi kantaval traditsioonil – nii on lastest, kes vanematega koos väiksest peale abiks kaasas käinud sirgunud noored, kes nüüd on ise mõne tiimi liige. Abijõududeks on vabatahtlikena tulnud jälle uued noored.

Mäng kestab veel ja nagu ütles Lembit Pärnpuu: kõige rohkem võidavad need mängijad, kes kõige vähem õigeid vastuseid andsid, sest nemad saavad ju kõige rohkem teadmisi juurde …

 

Lilia Urb
Karuse Mälumängu sekretär