Loading... (0%)

Põhjala Tehno loomine tõi ülevaatuse siinkandi rahvale peaaegu koju kätte

10 veebruar 2016

2014. aasta septembris avati Lihulas tehnoülevaatuspunkt, mis tõi selle, autojuhtide jaoks kohustusliku teenuse, siinkandi inimeste jaoks oluliselt lähemale. Varasemalt tuli ülevaatusele sõita kas Koongasse, Haapsalusse või kuhugi veel kaugemale.

Soodsam ja kodule lähemal

Lihula transpordifirma L&L juht ja Põhjala Tehno OÜ juhatuse liige Aivar Lämmergas üles, et mõte, et Lõuna-Läänemaale on ülevaatuspunkti vaja, keerles ta peas umbes 15 aastat.

Üks asi on see, et kodu lähedale püsti pandud tehnoülevaatuspunkt aitab kohalikul rahval säästa nii aega kui raha ning piirkonna elu arendada, kuid oma rolli mängis ka 20 aastat tegutsenud ettevõtte L&L autopark. „Meil on kokku 15 ühikut, mida saatsime kogu aeg Pärnusse ja Koongasse ülevaatusele.
Kui võtame Koonga otsa, mis on edasi-tagasi 70km, korrutame 15 masinaga, saame kokku üle 1000km ainult selleks, et ülevaatusel käia. Lisaks saavad pooled kordusülevaatuse ning üle 10 aasta vanused bussid käivad ju kaks korda aastas, nii et arvutage ise,” kirjeldas Aivar Lämmergas varasemat aja- ja kütusekulu.

Nüüdne olukord on nii nende endi kui ka Lõuna-Läänemaa klientide jaoks oluliselt soodsam, kiirem ja mugavam. „Märtsis hinnad pisut tõusevad, kuid kuni selle ajani on teenuse hind 34 eurot. See sisaldab muuhulgas ka tulekustuti kontrolli ning kui selleks vajadus peaks olema, siis ka tasuta kordusülevaatust, ” selgitas Põhjala Tehno teine juhatuse liige Aare Sillukse.

 

Paindlik ning klientidele orienteeritud

Lihulas on võimalik ülevaatust teha absoluutselt kõigile sõidukitele. „Meie jaoks oli algusest peale oluline, et siin oleks olemas kõik vajalikud seadmed, et teenindada kõiki sõidukeid ,” ütles Aivar Lämmergas, kelle arvates on Lihula strateegiliselt väga heas kohas.

„Võrreldes suuremate linnadega on väikese koha eelis see, et meil on klientidega tegelemiseks rohkem aega, sest pole autode järjekorda. Lisaks pakume näiteks tasuta teed, kohvi ja kommi,” kirjeldas Aivar Lämmergas ülevaatuspunkti klienditeeninduse põhimõtteid, lisades, et enam ammu ei ole põhjust autoga ülevaatusele tulekut karta.

„Kui tunnete, et on mure, tulge läbi. Kui järjekorda ei ole, vaatame auto kohe üle ning isegi, kui see esimese korraga läbi ei lähe, on kuu aega, et masin tasuta kordusülevaatuse ajaks korda saada. Lisaks, kui meestel aega on, vaatavad nad hea meelega autod ka enne ülevaatust üle ning loevad ette, kas ja mida oleks vaja enne ülevaatust korda teha,” loetles Lämmergas viise, kuidas klientidele abiks ollakse.

„Vanasti oli see, et auto tehniline ülevaatus oli riigiettevõte, mis välja kasvanud vanast miilitsast, kuid need ajad on ammu möödas ning ennekõike on tegemist kahepoolse klienditeenindusprotsessiga,” kinnitas ta.

 

Ei mingit onupojapoliitikat

Põhjala Tehno töötajad, Mati Leit ja Kalle Koit, on erialase väljaõppe ja vajalike paberitega professionaalid. „Mida ma algusest peale meestele ütlesin, oli see, et kõiki võtate võrdselt. Olgu see minu enda poeg või tütar või kes iganes, aga auto peab korras olema, sest õnnetusi on palju ning kui kellegi niisama läbi laseme, muudab see meid justkui mõrtsukateks,” selgitas Lämmergas põhimõtteid, millest Põhjala Tehno oma töös lähtub.

Lisaks levib ju enamik reklaami suusõnaliselt ehk, nagu Aivar Lämmergas ise ütles, põõsatelefoni abil, ning varem või hiljem tulevad seesugused asjad välja. Samas on põõsatelefonist ka positiivset kasu, sest paljud inimesed satuvad ülevaatuspunkti just tänu sõbra või tuttava soovitusele. „Oli üks Kirbla naine, kes hakkas Koongasse ülevaatusele minema, kuid enne seda läksid Olerexi tankima. Naisel oli Tallinnast külas õde, kes oli kuulnud, et Lihulas saab ka ülevaatust teha. See õde siis ütleski, et oota, mis me ikka sinna Koongasse sõidame, käime siinsamas ära, ning tulidki, said ülevaatuse tehtud, ja kohe koju tagasi,” jutustas Aivar Lämmerga loo, millesarnaseid on hulgim.

Harjumused muutuvad ajas

“Kui me alustasime, tegime korralikku eeltööd ja uurisime, kui palju autosid siinkandis üldse kokku on,” kirjeldas Aivar Lämmergas.

Koos rõngasvaldadega said nad kokku umbes 10 000 autot, kuigi jah, Pärnu pool tuleb Koonga vastu.

„Võtsime julmalt maha ja mõtlesime, et kui me aastas ka 3000 autot teenindame, siis see oleks täiesti normaalne ja me ei peaks sellele asjale peale maksma,” selgitas omanik, lisades, et see on number, kuhu jõudmiseks on praegu veel kõvasti arengumaad. „Eks seda oleme algusest peale teadnud, et info levikuks ja harjumuste muutmisteks kulub kuni paar aastat, nii et eks nüüd käesoleval aastal näha ole, mis saama hakkab.”

Kui uurisin ühelt kliendilt, kes oma autoga parasjagu ülevaatusele tuli, mis tema Lihula auto tehnoülevaatuspunktist arvab, sain vastuseks tunnustava peanoogutuse: „See on hea küll, et see koht siia tehti, sest kui Koongasse pidi spetsiaalselt minema, siis siit saan ma täiesti möödaminnes läbi sõita ning ei pea selleks enam poolt päeva magama panema.”

KORRAS SÕIDUK = OHUTUM LIIKLEMINE!

Tehnoülevaatus on Sinu enda ohutuse tagamiseks!


Kristi Märk

Lihula Teataja toimetaja

Fotod: Põhjala Tehno ja erakogu

Lisainfo Lääne Elust: Aivar Lämmergas avas Lihulas tehnoülevaatuspunkti

 

Kristi Märk - post author

No other information about this author.